.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 7 درصدی مصرف آب در مازندران با هدفمندسازی یارانه ها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت : کاهش 7 درصدی مصرف آب در مازندران با هدفمندسازی یارانه ها
ه گزارش شمال نیوز، محمدتقی حسین زاده با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها مصرف آب آشاميدني شهري در مازندران طي 7 ماهه امسال، 7 درصد كاهش يافته است افزود: با هدفمند شدن یارانه ها بطور متوسط 2 درصد در مصارف صنعتی و 9 درصد در مصارف خانگی کاهش مصرف آب را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه مردم بايد در مصرف آب صرفه جويي داشته باشند، گفت: میانگین مصرف آب برای هر نفر در شبانه روز حدود 220 لیتر می باشد و این در حالی است که میزان مصرف روزانه آب برای هر نفر در شبانه روز بطور میانگین 150 لیتر تعیین شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب و افزايش روحيه مشارکت پذيري بین دانش آموزان ، اولياء و مربيان مهمترین مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه داشت تصریح کرد: اگر مي خواهيم تحولي در زمينه اصلاح الگوي مصرف آب به وجود آيد بايد از مدارس شروع کنيم.
حسین زاده با بیان اینکه رشد جمعيت و توسعه اقتصادي - اجتماعي موجب افزايش تقاضاي آب شهري شده است تصریح کرد: موثرترين اقدامات درست مصرف کردن آب مدارس و منازل استفاده از شيرآلات و تجهيزاتي مي باشد كه بدين منظور طراحي شده اند.
وی مدیریت مصرف و اثربخشی آن در کنترل میزان مصرف آب شرب با هدفمند شدن یارانه ها را مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: آب يک امانت الهي است و مصرف نادرست آن آینده موجودات و انسانها را با خطر مواجه می کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران به جشنواره آب اشاره و تصریح کرد: در راستای تحقق تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سالهای گذشته جشنواره آب در کشور و مازندران برگزار شده است.
حسین زاده با بیان اینکه هرچه دانش ما بيشتر باشد از نعمات ارزشمند خداوند استفاده بهتری خواهيم کرد افزود: تدوین مطاب آموزشی با موضوع آب در کتابهای درسی مدارس، تولید نرم افزار مکمل آموزشی مقطع دبستان،برگزاری جشنواره نخستین واژه آب و راه اندازی گروه های دانش آموزی از فعالیتهای مشترک آموزشی – فرهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با وزارت اموزش و پرورش است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.895 seconds.